четвъртък, 19 май 2011 г.

Пиле печено в буркан

  Вчера съфорумка от "Гответе с мен" ме подсети за тази лесна, даже може да се каже и мързелива рецепта за пиле. Интересен начин за печене, при това пилето се получава много диетично, приготвено без всякаква мазнина. Освен това е много удобно за съхранение в хладилник, направо в съда, в който се е пекло.

Продукти:
1 пиле(бройлер) около 1,2кг или различни части пилешко(бутчета, крилца, гърди)
2 буркана тип Омния
няколко зърна черен пипер
3-4 иглички розмарин
сол
алуминиево фолио



   Пилето се нарязва на порции, осолява се и се нарежда в бурканите. Най-отгоре се пускат 2-3 зрънца чер пипер и няколко иглички розмарин. Може да използвате подправки по свой вкус. От алуминиевото фолио, сгънато на две се оформят капачки и се притискат добре по гърлото на бурканите.
   Бурканите се поставят в студена фурна, в тавичка или направо на решетката и се пекат на 200С точно 1 час от включването (ако фурната загрява по-бавно - 1час и 10мин.). Оставят се да се охладят леко и пилето е готово. Може да се охладят напълно, тогава сосът се желира и се съхраняват в хладилник. Студеното месо е много вкусно на сандвичи или в салати.

13 коментара:

aida_n каза...

благодаря за идеята, за първи път виждам нещо подобно, но със сигурност ще го пробвам!!!

Unknown каза...

Ще се пробва, дано да стане като консервираното месо от бурканите на баба ми:)

Черпак с мерак каза...

Страхотна идея Сонче ,аз от отдавна тази рецепта бях си я заплюла ама се затри някъде .Благодаря ти за напомнянето ...твоето пиле е станало невероятно!
ПРЕКРАСЕН ДА Е ДЕНЯТ ТИ!

Анонимен каза...

Вода слага ли се?

vesi4ka каза...

Не.

Анонимен каза...

а получава ли се поне малко запечена коричка или е като сварено

Анонимен каза...

И аз да питам:някаква мазнина слага ли се ?

vesi4ka каза...

Не, не се слага мазнина.
Ако пилето е качествено и не пусне много вода, се получава лека коричка.

Unknown каза...

и какъв е смисълът, нямате иенска тенджера ли

Анонимен каза...

Е, не! Това ще го опитам още днес, но с домашно пиле и... ще импровизирам вероятно с подправките,(както обикновенно:))), но идеята е отново супер и ще търся как да се абонирам за блога ти!
Пак Благодаря!:)
Иванова

Анонимен каза...

Kak се променя времето за печене, ако бурканите са по-малки?

Мая

Unknown каза...

Аз го правя с пилешки бутчета, предварително овкусени и го печа на 200 градуса почти 2 часа. Ако искате да издържи по дълго време без да се развали, веднага, след като го извадите от фурната, махнете фолиото и завийте капачките.

Unknown каза...

Аз го правя в глинен съд/гювеч, сигурно и много вкусно