петък, 12 октомври 2012 г.

Реване с крем Малеби


   Рецептата е взаимствана от тук,като намалих малко количеството на захарта и мазнината - стори ми се прекалено сладко и мазно за нашия вкус.Реването ми се получи нормално сладко и липсата на половината мазнина не му се отрази съществено.И другото,което пропуснах е дъвката в крема - нямах в наличност,а не ми се търсеше по аптеките,но ако държите на автентичния вкус добавете няколко зрънца.
Ще напиша рецептата с количествата,които ползвах:

Продукти:
3 яйца
2с.л.захар
1ч.ч.кисело мляко
1/2ч.ч.зехтин или олио
1ч.ч.пшеничен грис
1ч.ч.с връх бяло брашно
1 бакпулвер
кората от 1 лимон
за сиропа:
2ч.ч.захар
2ч.ч.вода
сока от 1/2 лимон
за крема:
3,5ч.ч.прясно мляко
3с.л.брашно
2с.л.нишесте(без аромати)
5с.л.захар
50г краве масло
1 капсула есенция ванилия


   Яйцата и захарта се разбиват с тел или миксер.Добавят се киселото мляко,зехтина и гриса и се разбърква.Накрая се добавя пресятото с бакпулвера брашно и настърганата лимонова кора.Тестото се изсипва в намазнена и поръсена с брашно тава(26х36) и се пече на 200С до златисто.
   Докато изпеченият блат се охлажда се приготвя сиропа - вари се 15-20мин. на среден огън.С вилица или клечка за зъби се надупчва блата и се залива с горещия сироп.Оставя се отново да се охлади и да попие.
  За крема се кипват 3ч.ч. мляко с предвидената захар.В купичка се смесват брашното и нишестето и се разбъркват с останалата половин чаша мляко.Сместа се излива във врящото мляко и се бърка няколко минути на слаб огън до сгъстяване.Накрая се добавя маслото и ванилията.Крема се излива върху изстиналия блат.
   Реването се оставя да престои поне 2-3часа в хладилник,след което се украсява с кокос или орехи и се нарязва на пастички.
   Да ви е сладко!

10 коментара:

Luchiya каза...

Взимам си парченце :)

Milena Poptoleva каза...

Много добра идея.Чудесно реване!:)))

Kokona каза...

Весе,какви сладости пак твориш бе жена! Спри се, че ще ме караш и аз да правя :))) А мен така ме е напуснало сладкоправенето, че и готвенето:)))

Iliana каза...

Много изкушаващо. Остана ли и за мен?

vesi4ka каза...

Има,има,Ил,пристигай! :)
Даре,няма как,народа иска сладкооо! :)
Благодаря,Милена!
Джинджър,заповядай,да ти е сладичко!

tillia каза...

Ха, реване и крем ! Още нещо много вкусно и интересно! Чудесно поднесено и изкушаващо!
Поздрави и прекрасни почивни дни, Веси!

Мариета каза...

Ммм, предчувствам как като го направя няма да стигне до етап "рязане на пастички", а ще изчезне директно с най-голямата лъжица от тавата...а и по стечение на обстоятелствата ми се намира сакъз, така че само да се освободя и ще го приготвя!
Благодаря за рецептата, веси! хубава и спокойна неделя!

Анонимен каза...

Една малка забележка- в оригиналната рецепта е посочена 1 чаена чаша зехтин- чаените чашки в Турция са от порядъка на 50 мл...а не става дума за водна чаша.

vesi4ka каза...

Благодаря за пояснението! Следващия път като го правя ще намаля още мазнината.

Анонимен каза...

Здравеи мн ми хардсва рецептТ но изкАм Ко може да ми кажеш давкАта каквае